Uitleg patiëntportaal

Sinds kort kunt u gebruik maken van een nieuwe service op de website van onze huisartsenpraktijk.
Via het beveiligd Patiëntportaal kunt u 24 uur per dag gemakkelijk en snel afspraken bij uw huisarts maken, een eConsult aanvragen en herhaalmedicatie bestellen. Maak een account aan en ervaar het gemak van het Patiëntportaal. Na aanmelding zullen uw gegevens worden gekoppeld aan ons huisartsen informatie systeem.  Zodra deze koppeling klaar is ontvangt u een bevestigingsmail en kunt u aan de slag.

Receptservice
Vraag recepten direct uit uw medicatielijst aan en ontvang indien nodig herinneringen voor uw medicatie.

Webagenda
Bekijk de lege plekken in de agenda van uw huisartsenpraktijk en boek een afspraak op het moment dat het u uitkomt. U kunt kiezen bij welke medewerker u de afspraak wilt maken.

eConsult
Stel uw medische vragen direct aan uw huisarts via een beveiligde omgeving. U ontvangt bericht zodra uw vraag beantwoord is.

Veel gestelde vragen.

Hier vindt u een overzicht van veel gestelde vragen over het Patiëntportaal. Mocht uw specifieke vraag er niet bij staan, aarzel dan niet en neem even contact op met de huisartsenpraktijk.

Telefoon 0599-217000
E-mail assistentepostma@ezorg.nl

Aanmelding:

U kunt zich via onze website www.huisartsenpraktijkpostma.nl aanmelden voor het Patiëntportaal. U heeft hiervoor een werkend e-mailadres nodig. Uw e-mailadres is tevens uw gebruikersnaam.

Het e-mailadres is nodig om u een bevestiging van uw inschrijving te sturen. Tevens ontvangt u op uw e-mailadres elke keer wanneer u gebruik maakt van het Patiëntportaal een unieke sessiecode om mee in te loggen.

Omdat u met het Patiëntportaal toegang krijgt tot (een deel van) uw medische gegevens, is dit goed beveiligd en strikt persoonlijk. Het is daarom niet mogelijk om met meerdere personen gebruik te maken van hetzelfde e-mailadres.

Na aanmelding worden uw gegevens door ons gecontroleerd en gekoppeld. Pas daarna wordt uw account geactiveerd en kunt u gebruik maken van het Patiëntportaal.

Ga naar het Patiëntportaal en vul uw e-mailadres en wachtwoord in. Wanneer de melding “onjuist wachtwoord” verschijnt, klik dan op “wachtwoord vergeten”. U ontvangt op uw e-mailadres een link waarmee u een nieuw wachtwoord kunt instellen. Mocht u tijdelijk geen toegang hebben tot het Patiëntportaal dan kunt u altijd contact opnemen met de praktijk voor het maken van een afspraak of het aanvragen van een herhaalrecept.

U kunt eenvoudig uw e-mailadres wijzigen door in te loggen in het Patiëntportaal. U klikt vervolgens rechts in het scherm op ‘Mijn account’ en dan op ‘Accountinstellingen’. Hier kunt uw e-mailadres en wachtwoord wijzigen. Let op: de sessiecodes worden vanaf het moment van wijzigen naar het nieuwe e-mailadres verstuurd. Uw e-mailadres is tevens uw gebruikersnaam.

U kunt eenvoudig uw wachtwoord/e-mailadres wijzigen door in te loggen in het Patiëntportaal. U klikt vervolgens rechts in het scherm op ‘Mijn account’ en dan op ‘Accountinstellingen’. Hier kunt uw e-mailadres en wachtwoord wijzigen. Let op: de sessiecodes worden vanaf het moment van wijzigen naar het nieuwe e-mailadres verstuurd. Uw e-mailadres is tevens uw gebruikersnaam.

U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen door in te loggen in het Patiëntportaal. U klikt vervolgens rechts in het scherm op ‘Mijn account’ en dan op ‘Persoonlijke gegevens’. Hier kunt u uw gegevens wijzigen, zoals uw adres, zorgverzekeraar en telefoonnummer.

Sessiecode:

Dit is een unieke code om in te loggen in het Patiëntportaal. De sessiecode dient ter beveiliging van uw gegevens, u ontvangt de sessiecode op uw e-mailadres.

U ontvangt elke keer dat u inlogt een unieke sessiecode. U kunt deze dus niet opnieuw gebruiken.

Het kan zijn dat de automatische mail met de sessiecode voor ‘spam’ wordt aangezien. Controleer uw e-mail postvak met ‘spam’ of ‘ongewenste mail’.

Let op de volgende zaken:

  • Sluit u vooral niet het scherm waar de sessiecode wordt gevraagd! U moet een nieuw scherm openen als u bijv. uw e-mail wilt openen om de sessiecode te achterhalen. U kunt de internetbrowser wél minimaliseren met het _ icoontje. Wanneer u de pagina sluit waarop de sessiecode gevraagd wordt, dan is de sessiecode die verzonden is naar uw e-mailadres, niet meer geldig!
  • Wanneer u de pagina, waar de sessiecode gevraagd werd, opnieuw opent, ontvangt u óók een nieuwe sessiecode op uw e-mailadres.
  • U kunt geen oude sessiecodes gebruiken. Als u een sessiecode eenmaal gebruikt heeft, kunt u de e-mail verwijderen.

Herhaalrecepten en receptservice:

U dient zich eerst te registreren voor het Patiëntportaal. Wanneer uw registratie voltooid is, kunt u inloggen in het Patiëntportaal en een recept aanvragen bij de Receptservice.

Wanneer u bent ingelogd in het Patiëntportaal en u wilt een recept aanvragen komt u eerst in uw medicatieoverzicht. Hierin is alle voor u beschikbare herhaalmedicatie opgenomen.

Het kan voorkomen dat de informatie uit ons zorgsysteem (nog) niet volledig zichtbaar is in het medicatieoverzicht in uw Patiëntportaal. Neemt u in dat geval even contact op met de assistente (0599-217000), dan kan zij dit in aanpassen in het systeem zodat u zelf uw herhaalmedicatie kunt aanvragen. Desgewenst kan zij ook uw aanvraag direct in orde maken.

Wanneer u in uw medicatieoverzicht de benodigde medicatie hebt aangevinkt, klikt u op ‘Aanvragen’. U krijgt nu uw Aanvraaglijst te zien. Zorg dat u dan op ‘Recepten aanvragen’ klikt, om uw aanvraag definitief te maken. U ontvangt altijd een bevestiging van uw aanvraag per e-mail. Neem bij twijfel contact op met onze assistente.

Webagenda:

U dient zich eerst te registreren voor het Patiëntportaal. Wanneer uw registratie voltooid is kunt u inloggen in het Patiëntportaal en een afspraak maken in de Webagenda. U kunt zien op welke tijden het nog mogelijk is om bij huisarts of assistente een afspraak te maken.

Boekt u dan een dubbele afspraak in de webagenda. U kunt dit doen door twee maal een afspraak te maken, vanzelfsprekend op elkaar aansluitende tijden.

U ontvangt een bevestiging per e-mail.

U kunt inloggen in het Patiëntportaal en de afspraak annuleren. U ontvangt hiervan per e-mail een bevestiging.